2011. április 16., szombat

Tanácsot kérnék

Két évvel ezelőtt (lehet, hogy csak másfél) készítettem megrendelésre egy évszakfát. Elég nagy meló volt, a mérete kb.200cmx160cm. 100%gyapjúfilcből készült munka. 
Reggel kézhez kaptam egy levelet, hogy gyapjúprogramon kimosták a falvédőt és összement, ill. a piros gyapjúfilc néhány helyen megfogta a falvédőt. S hogy most mi legyen....
Hát erre most mit mondjak.....nem emlékeztem, hogy mondtam volna, hogy gépbe be lehet dugni a falvédőt, azt szoktam tanácsolni, hogy hideg vízben, kézzel, szintetikus mosószerrel lehet mosni őket, majd formára igazítani. S hogy fogott a piros.... :O(
Teljesen el vagyok keseredve, s nem tudom mit is válaszoljak....kérlek segítsetek nekem.

12 megjegyzés:

KicsiKató írta...

Írd meg nekik, hogy a gyapjúfilc és a gyapjúfonalból kötött holmi (amit max. beletennék mosógépbe, de igaziból azt is inkább csak nyomkodjuk, hiszen pont pl. a centrifugázástól nemezelődik össze) tök más. És a gyapjúfilc bizony nem mosógépbe való. (gondolom egyébként, hogy nem ennyire tiszta a helyzet... egy tanács a jövőre nézve: mindent a másik szájába kell rágni, amiről azt gondolnád, tök nyilvánvaló, azt is, legalábbis én ezt érzékelem napról napra a munkámban... Sajnálom!) :(

M-ici írta...

Ha mondtad, hogyan ajánlod a mosást, és ennek ellenére nem úgy csinálta az illető, akkor max. annyit javasolhatsz, hogy megfelelő díjazásért javítod, már ha javítható. Ha a jótanács ellenére a saját feje után menve elbacta, akkor sajnos le kell nyelnie a békát, és elég genyó dolog volt felzaklatni téged ezzel. Ha viszont elmaradt a mosási javaslat, akkor sajnos erre hivatkozva előállhat kártérítési igénnyel az illető. Keresd vissza a levelezéseteket, hátha ott van a mindent eldöntő mondat, és akkor rövidre lehet zárni a dolgot.

Edina írta...

Hát igen...csak az a baj hogy teljesen tönkre lett téve a lelivilágod-ha jól sejtem. Én is jártam már így -és utólag kiderült hogy a vásárló egyhén szólva flúgos volt- da de akkor is... annyira a lelkedbe tudnak gázolni, hogy én már azt is fontolgattam,hogy befejezem az egészet...
Fel a fejjel!
Amúgy meg szerintem mindenkinek van annyi esze hogy a gyapjúfilcet nem teszi a mosógépbe-vagy ha nincs akkor vegye tudomásúl hogy így járt!
Szerintem nincsen oka hibáztatni Téged a vásárlónak. Egy pár napig tudom hogy úgyis fel leszel zaklatva-de majd elmúlik!
Kitartás!

BCili írta...

Ez nagyon szomorú, legalábbis engem annyira le tud lombozni, mint Téged!
Ha a javaslatod kézi mosást javasolt akkor nincs mit tenni a vevő felé, ezt jelezni szépen. Egyébként pedig a mosógép gyapjú progjamja a lustákért van, s sajnos hiába azzal mosol, sőt még néha a kézzel minden igyekezet ellenére is sikerül nemezelni nem hogy a filcet de a gyapjút is. A filc meg különösen hajlamos rá, nem is értem miért tették be a gépbe!?
Egyébként minden termékhez hozzáírom, hogy kézi mosást igényel, nálam a bőr miatt, de így is van aki beteszi a gépbe, sőt még nekem is ajánlotta, hogy nyugodtan ráírhatom, hogy bírja! Egy ilyen pici cipőre sincs annyi idejük, hogy kézzel átlötyböljék nem hogy egy faliképre ...

bolyet írta...

Tyű hát ez tényleg nehéz ügy!:-((
Valóban ha javasoltad a mosás mikéntjét/vásárlói tájékoztató/ és ezt bizonyítani is tudod "nincs más gond", ha nem, akkor tényleg jogos lehet a követelése....ha követel egyáltalán?Bár érthetetlen nekem is, hogy miért tette gépbe!?Egyszerűen már csak érzésből, ösztönből sem kéne...vagy nemtom...
Szóval vagy-vagy a dolog.Sajnálom nagyon, el tudom képzelni, hogy ez mennyire bánt!:-((

Zazálea írta...

magától is tudja az ember, hogy gyapjút gépbe nem teszünk, de nem ám. keresd vissza a levelezésetek, meglesz az!

patonaifabian írta...

Visszanézem a levelezéseinekt, mert hál'Istennek a gmail eltette nekem őket. Tehát egy árva szó sem esett a tisztításról. Ő nem kérdezte, én meg nem is gondoltam, hogy kellene írnom, mert nekem logikus, hogy gyapjú gépbe nem való.
Egy kedves olvasó (aki kereskedelembe dolgozik), azt mondta, hogy ha nincs benn a tájékoztató, akkor érdeklődni kellett volna a mosásról, legalább is előtte.
Ill. a boltokba sem viszünk vissza dolgokat, akár 2 nap után, hogy bocs, de összement.
Bár ez most olyan kemény, de azt hiszem a sarkamra állok....azt hiszem.

Antal írta...

Gondolom, oda a lelked. De! A nem rendeltetés szerű használat kategóriába a mosógépbe való mosás bőven belefér, továbbá nem a tőle elvárható gondossággal járt el. A bőrcipőt sem rakjuk be a mosógépbe, pedig azt sem mondják. Te a szerződéskötéskor (vételkor) hibátlan terméket adtál el! Így utólag nagyon okos vagyok, de van az a kis cimke,(hogyan mosható, tisztítható, vasalható stb.) használni kellene. Igazság szerint a méteráru vásárlásakor is meg kellene kapnunk papír alapon. (Nagyon-nagyon ritkán adják!) Én első körben felajánlanám, hogy az ő költségére megjavítom, ha egyáltalán lehetséges. Aztán meglátjuk... Ha gondolod segítek, figyelem majd a blogodat. Kati

Huligánlány írta...

Teljesen egyetértek az előttem szólókkal, és hát két év az két év...
nem is értem...

Aledi írta...

Jaj, nehéz ügy, nyilván az ember nem akarja megbántani a vevőjét. De Huligánlány rátapintott a lényegre: két év. Még tartós fogyasztási cikkre sem vállalnak ma már ennyi garanciát. A cipőre, ruhára, textilneműre, ha jól tudom fél év. És hát, ha már ki akarta mosni, és nem emlékezett rá hogyan kell, megkérdezhetett volna MIELŐTT beteszi a gépbe. Egyértelműen nem várható el, hogy másikat készíts, javítani szerintem már nem lehet. Kellemetlen, de így járt szegény.
Én is igyekszem használati utasítást küldeni, de van, hogy elmarad, az biztos, hogy ezután magam is jobban figyelek. Sajnálom nagyon, hogy így jártál :(

patonaifabian írta...

Igen...ezek a gondolatok jártak/járnak a fejemben. Meg is fájdult tőlük :(

Tündérlátta írta...

Őszintén sajnálom! Gondolom gyomorgörcs, fejfájás.. Nagyon sajnálom a vásárlót is, akit ekkora kár ért, de nekem sem jutott volna eszembe egy gyapjúfilc értéket mosógépbe tenni.